Sider

søndag 31. januar 2016

Blåbærskogen



Til jul ønsket jeg meg strikkebøker, det fikk jeg. Nå har jeg strikket Blåbærskogen fra boka Eventyrvotter av Vottelauget. De er strikket i Pt2 fra Rauma på pinner 3 mm. Garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Bunnfargen er farge 78 og mønsterfargene er rester. Alt garnet er rester fra tidligere prosjekt derfor ble det to blåfarger på bærene. På mansjetten er det strikket latvisk flette, fletta er enkel å strikke men det tar litt tid. Mønstret er godt å følge og det er flere garnalternativ, det liker jeg.
Nytt votteprosjekt har kommet på pinnene. Det er Endelaus kjærleiksvott fra boka Norske vottar og vantar av Annemor Sundbø. Her strikker jeg i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Dette er rester fra Blåveispiken, jakken jeg strikka ferdig for en stund siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar