Sider

søndag 10. januar 2016

Blåveispiken



Endelig er jeg ferdig med Blåveispiken, jakken som jeg startet på i sommer da jeg var på ferie på Løkken Verk. Blåveispiken er laget av Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen. Jeg valgte å skifte ut den brune fargen med rosa ellers er fargene de samme som på originalen.
                               
Jeg valgte også å strikke vrangborder på ermene i stede for perlestrikk ettersom jeg liker at det sitter godt rundt håndleddet. jeg er veldig fornøyd med fargene jeg valgte det er mine farger. Rosa og grønn det er mine farger.
  
Jakken er strikket i Ask Hifa 2 fra Hillesvåg ullvarefabrikk as. Ask er et godt ullgarn som jeg liker veldig godt å strikke av. Garnet og mønstret er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk og inspirasjonen var det Ellen som stod for. Det former seg godt og holder fasongen. Jeg valgte en innsvinget modell, jeg synes tykke jakker og gensere fort blir posete og ettersom jeg ikke er så høy er ikke det så fint på meg.
 Jeg strikket knappestolpene før jeg klippet opp, slik som oppskriften sa. det har jeg god erfaring med fra tidligere, knappestolpen er også strikket i dobbel perlestrikk og ble dekorativ.
 Jeg har 12 knapper. Knakkene sitter tett og hindrer at jakken spriker forran.
 Nå er det nye prosjekt på pinnene. Det blir en ny jakke den blir til meg eller til Marie vi får se. Dette er Belmont Cardigan av Gudrun Johnston strikket i Malabrigo Sock.
Et par nye votter fra den nye votteboka mi, Eventyrvotter er også kommet på pinnene. Det er Blåbærskogen som jeg strikker i PT2. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar