Sider

søndag 7. februar 2016

Camero

 Da er sjalet Camero av Paulina Popiolek ferdig. Paulina Popiolek har mange fine mønster det er verd å ta en titt på. Har strikket lenge på det. Det var mange lange omganger med bare rettstrikk. Men jeg synes det ble bra. Sjalet er strikket i Alpakkasilke fra Sandnesgarn som jeg har kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Alpakkasilke er et supermykt og deilig garn som egner seg veldig godt til sjal. Det er godt å strikke med å ganske drøyt, brukte ca 170 gram på dette sjalet.

Sjalet er tredelt først en ensfarget del, så en stripete del og til slutt en enkel blondebord. Blondeborden består av to sammen og kast. Mønstret er kjøpt på Ravelry.
Nytt prosjekt på gang nå er kluter i bomull. Har kjøpt tre nøster på Luxor fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. 50 gran hver som skal bli tre kluter. Har vel egentlig noe restegarn som jeg kunne ha brukt til dette så det får jeg bruke opp etterpå. Kluter blir det vel ikke nok av. Har kjøpt med mønster også selv om det strengt talt ikke er nødvendig, bare moro å kjøpe litt. Garn og mønster er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk.
Ser at det er mange som tar delikate bilder av det de lager. Det er ikke så enkelt men jeg prøver. Jeg er vel heller ikke så samstemt når jeg velger garn og prosjekter at alt jeg lager harmonerer. Men her er tre sjal som går ganske bra sammen.

1 kommentar: