Sider

søndag 30. august 2015

Hverdagsjakka.

 Da er Hverdagsjakka av Ann Myhre endelig ferdig. Denne jakken er jeg veldig fornøyd med. Det er første gangen jeg strikket jakke fra halsen og ned. Jeg strikket denne i favorittgarnet mitt Kauni og Pt2, to garn som passer veldig godt sammen. Ettersom jeg strikket fra halsen og ned var det enkelt å se når den var lang nok, om den passet på vidden og om ermene kom riktig. Selv om den bare har striper var den gøy å strikke og når jeg først satte igang gikk det fort å strikke den.
 Kauni effektgarn har lange fargeskift som gjør seg bra i store plagg. det gjør det også moro å strikke og gir en flott effekt. Er spesielt glad i denne fargen som heter EJ. Kaunigarnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk og Pt2garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita.
Knappestolpen strikket jeg før jeg klippet opp. Da jeg strikket den syntes jeg den så helt feil ut i forhold til det jeg ønsket, men når knappene var kommet på plass så jeg at den var helt riktig.
 Jeg heklet sårkanten før jeg klippet opp slik det stod i mønstret, det var jo helt genialt. kanten er sydd ned på vrangen. Takk til Ann Myhre for fantastisk bra mønster.


Det kan være litt vanskelig å finne knapper som passer selv om utvalget er stort. Denne gangen ble det hjerteknapper i tre kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita.
jeg ble riktig så fornøyd med resultatet og vil prøve flere mønster av Ann Myhre. Denne jakken skal være med når jeg og Marit reiser til Shetland om noen uker noe jeg gleder meg helt vanvittig til.

2 kommentarer:

  1. Kjempefine farger, jeg kom over bloggen din da jeg søkte på kauni og jakke :)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig. Jeg liker Kauni veldig godt og skal strikke Sinnasaujakka i Kauni i høst.

    SvarSlett