Sider

onsdag 19. august 2015

Flere sokker.

Nye sokker i Malabrigo Sock.

I sommer startet jeg med sokkeparet Kristi av Cookie A. Dette paret har jeg strikket i Malabrigo Sock i farge 863 Zarzamora. Malabrigo Sock er fantastisk godt garn å strikke med, det er laget i Peru og er 100% Superwash Merinoull. Det er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Mønstret på disse sokkene har jeg hentet fra Sock Innovatio av Cookie A. Denne boka har jeg skrevet om før men jeg må bare nevne at det er en fantastisk bok. Anbefales. Når jeg nå ble ferdig med disse sokkene var det bare et mønster igjen i boka så da var det bare å start med dem. Mønstret heter Kai-Mei og er veldig fine de også. Disse sokkene strikker jeg i Arwetta classic 80% superwash, 20% nylon fra Filcolana også kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Dette garnet har jeg strikket mange par sokker i, liker det veldig godt og det kommer i mange farger. Nå når jeg blir ferdig med dette paret må neste par bli restesokker for nå har jeg mengder med restegarn. Så må jeg også bestille ny sokkebok, stor mulighet for at det blir en ny bok av Cookie A.

Nytt sokkepar i Arwetta classic.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar