Sider

søndag 19. mai 2024

Bonn skjortekjole

 

Bonn Shirt and Dress

Bonn Shirt and Dress fra Itsh to Stitch. Mønstret er kjøpt i nettbutikken til Itch to Stitch og er en PDF-fil som skrives ut på hjemmeskriver, kan også få mønstret skrevet ut på et kopisenter eller trykkeri. Mønstret og forklaringen er klar og grei som alle mønster du får fra Itsh to Stitch, det er en enkel kjole som det ikke er noen utfordringer å sy.

Jeg har sydd kjolen i viskosestoff for å få bedre fall og for å få en lettere sommerkjole enn hvis den var sydd i bomull for eksempel. Viskose rakner lett så jeg har sydd med franske sømmer for å en finere avslutting på innsiden og for å trene på franske sømmer.

Stoffet er kjøpt på Saab Tekstil i Oslo.

Lupinsokk av Vivian AAs

Lupin sokker av Vivian Aas var aprilsokken i 12i24 med Garnbutikken Fortuna. Jeg strikket mine i Merino Yak fra Regia og rester av silkemerino i to forskjellige farger. Sokkene ble tjukke og gode og var enkle å strikke, ble jeg ferdig til fristen, nei. Men jeg ble ferdig.

Mønstret var enkelt å følge og godt beskrevet.

 

De siste ukene har det vært veldig varmt vær her i Oslo. Jeg strikker om kveldene, men det blir litt mindre enn vanlig. Jeg har fått ferdig flere prosjekter, men ikke startet opp mange nye, så akkurat nå har jeg få prosjekter på pinnene. Jeg har tenkt å strikke en sommertopp i år, selv om jeg sa at jeg hadde nok i fjorsommer hehe. Et nytt Stephen West sjal har jeg og lyst til å starte opp, må bare tenke litt mer på det først. Nå i mai har det vært mange fridager så jeg prøver å få sydd på morgenen de dagene det går så jeg har fått sydd en del.

Jeg liker godt å sy som dere sikkert har skjønt, men jeg er ikke så glad i å klippe. Denne gangen har jeg klippet ut et skjørt, en bukse og en shorts. Så er det gjort, og jeg kan kose meg med å sy og håpe det ikke blir for mye rot av det. Det har gått bra så langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar