Sider

søndag 7. januar 2024

Largo Cargos nr 2.

Largo Cargos fra Love Notions

 
Largo Cargos har jeg sydd før. Da sydde jeg en prøve som kan brukes, den var i blå kanvas for det var det billigste stoffet jeg fant, i den kvaliteten jeg måtte ha. Denne buksen passet så bra, jeg var veldig fornøyd med den og jeg har brukt den mye. Derfor bestemte jeg meg for å gå for dette mønsteret og sy et par bukser til som er ganske like.

Denne buksen er sydd i bomullstwill i et mye tynnere stoff. Det var i utgangspunktet slikt stoff jeg ville ha. Jeg lette også etter et mosegrønt eller militærgrønt stoff og det fant jeg på Sømsentret i Oslo. Jeg har sydd en maken bukse med noen små forandringer. Denne har fått to lommer på sidene og ikke hempe til hammer. Det trenger jeg ikke særlig ofte likevel. Jeg tok ut ca 1 cm i skrittet for det første var en antydning for kort der og jeg tok inn vidden nederst med 8 cm.

Largo Cargos fra Love Notions
 
Det er selvfølgelig mye enklere å sy bukse nr 2 enn bukse nr 1 så dette gikk greit å få sammen. Jeg tråkler på lommene, jeg synes det er enklest. Det tar litt lengre tid, men mye enklere å få dem på likt. Jeg tråkler en del for hånd, det tar litt ekstra tid, men det er en jobb jeg liker og det sparer meg for mye oppspretting.

Jeg er veldig fornøyd med denne buksen også og er i gang med nr 3. Det blir kordfløyel som jeg har liten erfaring med å bruke, så det blir spennende.

Jeg har strikket en del i det siste og blitt ferdig med noe og fått startet på noen nye prosjekter.

 

 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar