Sider

mandag 1. januar 2024

Jakke i Plateloopi

Denne jakken i Plateloopi har jeg strikket uten mønster. Det er ment som en enkel jakke som jeg kan slenge på utenpå på jobben der rommene har så forskjellig temperatur.

Det kunne godt ha vært litt mer vidde rundt hoftene, men det er ikke meningen at denne skal kunne lukkes. Jeg brukte ca 450 gram garn i forskjellige blåfarger. Tykke pinner. 6 m.m tror jeg og dobbelt garn. Kjapp å strikke, men jeg liker ikke å strikke med så tykke pinner.

Garnet er kjøpt på Island litt usikker på hvilken butikk.

Denne jula har vært rolig og ganske produktiv har fått strikket og sydd litt hver dag. Jeg er i gang med en ny genser og noen små prosjekter har kommet av pinnene. Har ikke de store planene for året som kommer ingen lister over prosjekter jeg vil gjennomføre. Bare strikke og sy det jeg får lyst på.

Har klippet en bukse i cordfløyel, det har jeg ikke sydd før så det kan bli spennende. Ellers tenker jeg så smått å begynne å tenke på sommerklær, det er ikke så lenge til det er sommer igjen håper jeg.

Godt nytt år.

 


2 kommentarer:

  1. Så flott jakke! Den blir god å ha på kalde dager! Mvh Marit

    SvarSlett