Sider

søndag 1. oktober 2023

Pulsvarmere og enkle sokker.

 

Wensley fingerless mittens av Marie Wallin

Wensley fingerless mittens er et par pulsvarmere som jeg startet å strikke på 60 Garner Nord sin strikkeretreat i Sverige i starten av september. Jeg strikket den ene der og den andre etter at jeg kom hjem. Mønstret er laget av Marie Wallin som var det store trekkplastret på denne retreaten. Mønstret er fint å følge med klare instruksjoner. Garnet er også Marie Wallin sitt merke British Breeds og er strikke her i 11 farger. Garnet kommer i nøster på 25 gram og det er rikelig med garn så jeg kan nok strikke et par til hvis jeg vil det. Garnet er godt å strikke med og kommer i mange fine farger. Garnet er litt tykkere enn Jamieson & Smith, men ganske likt Rauma Pt2. Marie Wallin har mange fine mønster både Fair Isle teknikk og i flettemønster.

Enkle sokker i garn fra Ulltøsene

Har også blitt ferdig med et par enkle sokker i garn fra Ulltøsene. Jeg strikket leggen ekstra lang for å få brukt opp mest mulig av garnet. Ellers er det ikke noe spesielt med disse sokkene. Jeg tror ikke Ulltøsene farger garn lengre, kan i hvert fall ikke finne det på nettet.

Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene mine, blitt ferdig med et sjal og startet på en jakke. På sømfronten har jeg blitt ferdig med babyklærne til Johanne og lille John og fått sendt det til dem. Jeg har kjøpt mønster og stoff til en cargobukse så denne uken skal jeg i gang med den.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar