Sider

søndag 15. oktober 2023

Kentia

Kentia av Marie Amalie Design

Denne toppen startet jeg med i vår nærmer bestemt 30. april. Det er en sommertopp, men den ble ikke ferdig i sommer, så da har jeg en ny topp til neste sommer. Dette er Kentia av Marie Amalie Design.

Noe av grunnen til at det tok så lang tid var at jeg brukte et tynnere garn enn det som er brukt i oppskriften og måte starte på ny et par ganger for den ble ikke stor nok. Da jeg endelig klarte å få den i riktig størrelse gikk det greit å strikke den.

Jeg fulgte mønstret til jeg var ferdig med bærestykket, det står i oppskriften at det er lurt å vaske bærestykket før du strikker resten av bolen. Det var lurt, den så veldig liten ut før vask den og jeg var veldig i tvil om den ble stor nok. Det ble den og resten av bolen strikket jeg uten mønstret. Det var jo bare rettstrikk resten. Jeg tok ut masker i sidene da jeg ikke vil ha den så trang rundt livet så den er litt a-formet.

Jeg synes ikke dette mønsteret var så lett å følge, men det kan være på grunn av at jeg valgte et annet og tynnere garn. Jeg har ikke strikket andre mønster av denne designeren så det er en stor mulighet for at det er jeg som bare ikke forstod mønstret. Mønstret er gratis og ligger på Ravelry.

Toppen er strikket i Woolmeise Lace på pinne 2,25 m.m. og bare det er jo litt tidkrevende. Woolmeise Lace er et godt garn å strikke med og føles godt og mykt mot kroppen. Gleder meg til å bruke denne neste sommer.

Garnfangst fra Stitsjorama.

Sist helg va jeg på Hamer på Stitsjorame, jeg kjøpte ikke så mye garn, men litt ble det. To hesper fra Strikkekista og to hesper fra Cte garn.

 Høsten er her og den har vært fin med mye sol og varmt vær, men kveldene blir mørkere og det blir mer tid til å strikke. Denne uken har jeg fått strikket på alle prosjektene jeg holder på med og startet på to nye. Det er deilig å få ferdig prosjekter så jeg kan stare på nye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar