Sider

mandag 9. oktober 2023

Painting triangles socks

Painting triangles socks av Stephen West

Dette er Painting triangles socks av Stephen West

Mønstret er hentet fra samlingen Westknits year of socks 2023 men kan kjøpes separat på Ravelry. Sokkene er morsomme å strikke og her får jeg brukt restegarn og det er fint. Det trengs ikke mye i hver farge og det er morsomt å leke litt med farger.

Sokkene er enkle å strikke, mønstret er lett å memorere og de vokser fort. Jeg har valgt å strikke i str 42-43 og på pinne 2.25. Her strikker jeg med en farge av gangen og tar av masker, dette fører til noen litt lange trådspenn, men ikke lengre enn at det går. Dette er det femte paret fra denne mønstersamlingen jeg har strikket og i kveld skal jeg i gang med et nytt par.

I helgen var jeg på Hamar på Stitsjorama, strikke- og syfestival. Et veldig hyggelig arrangement med mye kjentfolk som det var hyggelig å være sammen med. Fikk kjøpt litt garn og stoff, pratet masse og strikket litt.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar