Sider

søndag 20. november 2022

Twists & Turns

 

Twists & turns av Stephen West

Høstens store samstrikk er over, for en stund siden. Jeg er endelig ferdig med Sjalet Twists & Turns av Westknitt.

Jeg har strikket dette sjalet i Fabel Knittwear sitt garn Athena. Garnet kjøpte jeg på Stitsjorama på Hamar til dette formålet. Garnet er godt å strikke av og jeg er fornøyd med fargevalget.

Dette er ikke mitt favorittsjal fra Westknitt og det ble litt tungt å gjøre det ferdig og da er det ikke noe galt med mønstret det er som vanlig godt skrevet. Det ble kanskje litt mye greier jeg vet ikke helt. Jeg strikket ikke rulorer som skulle være inni flettene og valgte den korteste varianter på avslutningen.

Det er et ganske stort sjal og i denne typen garn blir det litt tungt, men det visste jeg da jeg startet. Jeg skal nok tenke meg godt om før neste Westknittsamstrikk. Heller strikke det når jeg ser resultatet.

Ellers er jeg tilbake til å strikke på alle de andre prosjektene mine og det er bra. Jeg er ikke så glad i å strikke bare på et prosjekt i gangen det er for kjedelig. Nå har jeg en del store ting på pinnene så jeg får komme i gang med noen småprosjekter så jeg får ferdig noen.

Jeg har vært på en runde i byen og sett på ny symaskin og jeg tror jeg har bestemt meg. Jeg skal kjøpe i løpet av uka så da blir det litt å sette seg inn i.

På sømfronten er jeg endelig i gang med å sy meg jeans, det har vært på programmet en stund, men jeg vegrer meg litt ettersom jeg tror det er vanskelig. Men nå er jeg i gang og håper å få den ferdig i løpet av denne uka eller neste helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar