Sider

søndag 27. november 2022

Enkle sokker

 

Enkle sokker strikket i selvfarget Arwetta Classic. Jeg farget små hesper i litt forskjellige grønnfarger og resultatet ble ganske bra. Sokkene er strikket på pinne 2,25 m.m og er strikket på samme måte som jeg strikker alle enkle sokker. Ikke så mye å si om disse sokkene bortsett fra at det blir mange ender å feste når sokkene strikkes på denne måten og at det da muligens blir mange svake punkter.

Denne helgen har vært litt hektisk med Hådtverksfestival på Nasjonalbiblioteket og Strikkernes marked på Kulturhuset. Vi fikk med oss foredrag om sau og ull, men det ble ikke garnhandling på meg. Det var for mye folk til å tenke.

Etter som det har vært grått vær i dag har jeg fått sydd litt det ble noen feil, men det ble til slutt. Jeg har strikket på mange forskjellige prosjekter denne uken, fått ferdig disse sokkene og er klar til å begynne på et nytt par. På syfronten driver jeg og syr jeans, ettersom dette er første gangen tar det litt tid og jeg er spent på om den vil passe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar