Sider

søndag 13. november 2022

Sokker og truser til vinteren


Enkle sokker i garn fra Countess Ablaze

Det er noen småting som blir ferdig selv om intens jobbing på Westknits sjalsamstrikk tar det meste av strikketiden. Her er et par enkle sokker i klare og litt voldsomme farger. Sokkene er helt enkle, bare rettstrikk, men det er garnet som spiller hovedrollen her. Garnet er Coutess Ablaze i fargen Twee-Bollocks. Garnet inneholder 75% Bluefaced Liecester og 25% Nylon. Dessverre ser det ut til at denne garnfargeren har sluttet å produsere. Garnet er kjøpt på Woolinn i Dublin i 2018. Til vrangbord, hæl og tå har jeg brukt Arwetta Classic. Sokkene er strikket på pinne 2,25m.m. 

Boksershorts fra idavictoria.no

 
Da har jeg klart å sy to truser. Jeg kjøpte stoffpakke og mønster på Stitsjorama på Hamar i september og det har vært på planen siden det. Stoffpakken er fra Unik som deg og mønstret er fra Idavictoria.no. Begge kjøpt hos Unik som deg.

Det er små prosjekter som ikke tar så lang tid å få sammen, samtidig er det viktig at de er gode å ha på, ingenting er så irriterende som truser som har harde sømmer og strikk som gnager. Hovedstoffet var litt løst og med mye stretsj så det ville ikke ligge helt som jeg ville ha det. Derfor valgte jeg å tråkle det sammen flere steder for å få det bra. Helt perfekt ble de ikke, men jeg har tenkt å sy flere og det blir nok perfekt til slutt. 

Hipster fra idavictoria.no
 
Begge trusene passer, dere får bare ta meg på ordet for jeg har ikke tenkt å posere i truse.

Det mest av strikketid har gått inn i Westknittsamstrikken de siste ukene, men nå nærmer jeg meg slutten. Så denne uken er den siste med monogam strikking så skal jeg tilbake til å strikke på alt mulig og det gleder jeg meg til. Tiden da det er vanskelig å ta fine bilder er her og jeg prøver å utnytte lyset så godt som mulig så nå gleder jeg meg til det kommer snø, hvis det kommer snø da. Da blir det lysere og snøbilder er så fine.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar