Sider

søndag 30. oktober 2022

Nyhavnlue

 

Nyhavnlue fra Untold

Nyhavnlue fra Untold strikket i Untold Merinoull og Silk Mohair. Lua er strikket på pinn 3,25. Garnet kjøpte jeg på Strikkernes Høstmarked i 2021, tror jeg. Et fint og godt mønster som er lett å følge. Jeg strikket lua litt kortere enn i mønstret da jeg har et lite hode. Det førte til at det ble mye garn igjen så jeg kan strikke en lue til i samme farge. Garnbutikken Fortuna skal ha en samstrikk på denne lua i november så kanskje jeg bare skal kjøre på å strikke en til. Lua ble deilig og myk og legger seg godt rundt hodet. Jeg har ikke vasket den enda og jeg tror ikke jeg skal gjøre det før jeg må da jeg synes alt går mye ut etter vask. Så jeg kan jo strikke neste lue på en halv pinne mindre å se hvordan det går.

De siste tre ukene har jeg bare strikket på årets Mkal med Westknit så det er ingen progress på noen andre prosjekter. Litt søm har jeg fått inn og et kurs i mønsterkonstruksjon fra Sømrom. Dette kurset tar litt tid og jeg skal konsentrere meg om det de neste 2 ukene.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar