Sider

søndag 31. juli 2022

Sokker i garn fra Easyknits

 

Når jeg strikker helt enkle sokker er det garnet som spiller hovedrollen. Her har jeg strikket et par i garn fra Easiknits.co.uk i fargen Rocket. Dette garnet kjøpte jeg på en Woolinn en garnfestival i Dubleen i 2018.

Mønstret er det jeg alltid bruker med hælkappe og kile, noe som passer meg perfekt.

Jeg tenkt først å strikke hele sokken i samme garnet, men vrangbordene ble for urolig så jeg valgte å strikke vrangbord, hel og tå i svart og jeg hadde en rest Arwetta Classic og den passet bra. Dette er en av sokkene som er med på Summersockcamp2022 og sokkene er strikket på vanlige strømpepinner i 2,25 m.m.

Det har ikke blitt så mye tid til strikking den siste uken, men nå er jeg snart i gang på jobben etter ferien og alt roer seg ned litt. Jeg har også skaffet meg noen flere sømmønster som jeg skal gyve løs på i ukene som kommer. Må bare komme meg til byen å få handlet noe stoff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar