Sider

søndag 3. oktober 2021

Maj socks

 

Maj socks av Sari Nordlund.

Maj sokken av Sari Nordlund er strikket i Regia PremiumMerino Yak. Mønstret er godt og klart og lett å følge. Dette er første gangen jeg strikker mønster av Sari Nordlund, men det gav mersmak. Mønstret inneholder fine bilder, flere størrelser og gode forklaringer.

Det er også første gang jeg bruker Regia Premium Merino Yak og det gav absolutt mersmak. Dette er et godt og stødig sokkegarn der strukturmønstret kommer godt fram, godt og strikke med og gir et mykt og fleksibelt plagg. Jeg har et nøste til i lagret, men det skal jeg fylle på når anledningen byr seg.

Disse sokkene var augustsokken i 12i21 men jeg klarte ikke å bli ferdig før fristen så jeg prøver igjen nå i oktober.

I de to siste ukene har jeg strikket en del jeg jobber med et sjal, en genser, 3 par sokker og et par votter som alt har vokst litt i det siste. Nå venter jeg bare på å få første mønsterdel i Westknits Mkal2021. Garnet er klart, og jeg bare venter på 8. oktober så jeg kan komme i gang. Ettersom det er 500 gram med garn blir dette sjalet stort så jeg har valgt ganske duse farger så jeg får brukt det. Jeg har mest lyst til å kjøre på med farger, men vet det blir enklere å bruke hvis det er litt mer nøytralt.

Jeg har noen prosjekter på vent det er noen luer, noen sokker og en genser, men det får vente litt til så jeg ikke får for mange prosjekter på en gang. Så nå skal jeg prøve å ikke starte på noe nytt før 8. oktober. Men høsten er her og regnet høljer ned så det er så fristende å bare fråtse i nye prosjekter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar