Sider

søndag 31. oktober 2021

Snøhvitvotten

 

Snøhvit av Wenche Roald

Votten Snøhvit har jeg tenkt å strikke lenge å nå er paret ferdig. Mønstret er av Wenche Roald og er fra boka Eventyrvotter. Jeg har strikket mange par fra denne boka og er veldig fornøyd med alle mønstrene jeg har strikket. Så det er ikke så mye å si om dette mønstret utenom at det er godt og lett å følgen

Vottene er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka på pinne 3.00 mm. Sterk inneholder Alpakka, Merino og Nylon det er en litt uvanlig blanding til votter for meg. Jeg liker å strikke votter i 100% ull som Ask fra Hillesvåg eller PT2 fra Rauma. Jeg liker at vottene tover seg etter litt bruk. Men disse blir vel mer slitesterke. Nå får jeg bruke disse i vinter og se om jeg forandrer mening.

Påfyll i garnlagret

Sist helg hadde jeg besøk fra Marit og vi hadde noen flotte dager med strikking, handling, skravling og turer. Jeg var så heldig å få gave, håndfarget garn fra Fortuna og Merino Yak fra Regia. Fikk også kjøpt meg litt garn og pinner på Fru Kvist alt sokkegarn. Men så var det litt slunkent i lagret mitt da. 
Shawlography av Stephen West
 Det har blitt mye strikking på høstens store sjalsanstrikk, Stephen West sin Shawlography. Det er moro og lærerikt, og det tar en del tid. Men jeg har også fått strikket litt på de andre prosjektene, men ikke så mye og ingen nye prosjekter har sett dagens lys. Nå ligger alle planer på is til samstrikken nærmer seg slutten.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar