Sider

mandag 20. september 2021

Ravello

 

Ravello av Isabell Kraemer.

Ravello av Isabell Kraemer er en lett og myk genser strikket i Holst Tides.

Mønstret er godt og oversiktlig skrevet og har måleskjema så det er lett å finne riktig størrelse. Det er beskrevet flere muligheter for halskant og masker og forkortelser er godt forklart. I mønstret er det brukt Holst Supersoft.

Holst Tides er et ull/silke garn 70/30 og er mykt og lett og har samme tykkelse som Holst Supersoft. Garnet er utrolig drøyt, og det gikk mellom 160 og 170 gram i genseren. Det vil si at jeg har ganske mye garn igjen, mulig det kan bli en sommertopp med korte ermer. Jeg valgte å strikke ribb i halsen for å få den til å henge på godt. Halsen har en tendens til å bli litt vid når jeg ikke avslutter den med ribb eller andre stødige avslutninger. Jeg startet med halsribben istedenfor å plukke opp etterpå. Det eneste jeg ikke er så begeistret for er når jeg strikket genseren høyere bak, det er ikke like lett å få w&t maskene helt fine på så tynt garn, men det ble OK. Min genser ble ganske tettsittende så jeg kunne kanskje valgt en størrelse større, men på den andre siden liker jeg jo at det sitter litt.

Isager Tweed

Da er tiden kommet for Stephen West sin mysteriesamstrikk 2021 og jeg har kjøpt garn. Det ble Isager Tweed i ikke så sterke farger. Det blir nok vilt nok selv om fargene er rolige. Jeg gleder meg til å starte og til å se alle de forskjellige sjalene som kommer etter hvert.

Det begynner å bli kaldere og høsten er definitivt kommet til Oslo. Kveldene blir mørkere og da er det ingenting som er bedre enn å krølle seg sammen opp i sofaen med strikkepinnene. Denne uken har jeg strikket en del og blitt ferdig med et par sokker i tillegg til genseren. Så da er det bare å starte på noe nytt og jeg har funnet en genser som jeg skal strikke i Pernillagarn et garn jeg ikke har strikket med før så det blir gøy.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar