Sider

søndag 12. september 2021

Metrolla

 

Metrolla av Fiona Alice

Metrolla av Fiona Alice har tatt litt tid å bli ferdig med. De er strikket fra tåa opp og har intarsiamønster på tå og legg. Det er ingenting som er vanskelig med mønstret og mønstret er godt skrevet og forklaringene er fine. Det er bare det at jeg ikke er så glad i tåoppsokker og det ble litt rotete med alle trådene som ble hengende. Men jeg synes sokkene ble fine, og jeg er glad jeg strikket dem. Sokkene er strikket i Arwetta Classic i farge 191 i bunnfargen og Garnsurr i mønsterfargen i fargen Clone. Som vanlig ble fellingen i vrangborden på toppen litt stram, men ikke verre enn at det går bra.

Syrefarge på Arwetta Classic

Denne uken hadde Tine og jeg en liten garnfargedag, eller ettermiddag. Jeg gikk for blått og er ganske fornøyd med resultatet. Jeg farget på Arwetta Classic og det har jeg farget på før og vet fungerer bra. Vi brukte Ashford syrefarger som vi også har prøvd før. Jeg vet ikke hva jeg skal strikke av dette garnet med det blir kanskje et sjal.

Denne uken har det blitt litt mindre tid til strikking enn vanlig, men jeg har startet opp et par votter og en lue, som nesten er ferdig, mangler bare dusk og trådfesting. Jeg har også fått strikket på de andre prosjektene mine, men ikke så mye. Håper jeg blir ferdig med genseren Ravello denne uken, jeg har bare et halvt erme igjen. Jeg har også en plan om å starte på genseren Trek i løpet av uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar