Sider

søndag 1. august 2021

Strutting Peacock

 

Strutting Peacock av Heather R. Robinson.

Strutting Peaock sokker av Heather R. Robinson strikket i håndfarget garn fra Limmo Design i fargen Bubblegum Fever.

Garnet er kjøpt på Midtnorsk Strikkefestival i 2017 så det har jeg spart på en stund. Da det var i hespe så det lysere ut enn det ble i nøste og planen var litt lysere sokker. Jeg tenkte mønstret ville komme bedre fram da. Men selv om garnet ble mørkere enn jeg trodde liker jeg resultatet.

Mønsteret er enkelt å følge og strukturen er lett å huske så det går fort å strikke. Garnet er godt å strikke av og sokkene blir myke å ha på.

Strutting Peacock strikket i Limmo Design.

Bildene er tatt ved Høydalen gruve på Løkken Verk som er et gammelt kulturminne over hardt arbeid og evig slit. I tillegg ser bildene litt cowboyaktig ut og det er jo moro da.

Nå er ferien over og jeg har selvfølgelig ikke fått strikket så mye som jeg tenkte, men været har stort sett vært fint så da ble det turer i stedet å det er jo bra for kropp og sjel. Men jeg har jo fått strikket noe og blitt ferdig med noen sokkepar og startet på noen nye.

Litt påfyll i garnlagret fra Garnbutikken Fortuna.

Selvfølgelig ble det noen turer til Garnbutikken Fortuna og garnkjøp ble det der å. To gensermengder og litt sokkegarn, litt å tære på utover høsten.

Jeg har jobbet på genserne jeg holder på med og jeg trodde jeg skulle ha kommet lengre, men sånn ble det ikke. Jeg har kommet ganske langt på Breathing Space og er klar for å strikke vrangbord på bolen så er det bare ermene igjen. På Ravello har jeg kommet et godt stykke på bolen, men det er en del igjen der. Jeg har også strikket en del på sjalet jeg holder på med.

I morgen er det tilbake på jobb og vante rutiner og det blir da godt det å. Så håper jeg august blir like fin som resten av sommeren så er vi klare til å ta imot høsten når den kommer.

 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar