Sider

søndag 15. august 2021

Enkle herresokker

 

Enkle sokker i Regia sokkegarn.

Enkle sokker strikker jeg nesten alltid på. Jeg har et par i vesken som jeg kan ta opp og strikke et par omganger på når det passer sånn. Derfor har jeg en bra samling av flerfarget garn som blir morsomme sokker uten at jeg anstrenger meg for mye. Jeg har også kommet fram til at jeg har litt få par store sokker i samlingen min så det er det som står for tur nå. Jeg samler jo ikke akkurat på sokker, men bruker dem til gaver og noen av de jeg kjenner har større føtter enn meg. En gang i tiden i 2017/2018 kjøpte jeg mange nøster med Regiagarn for de hadde så morsomme farger. Men jeg må innrømme at jeg har blitt litt lei av dette garnet etter å ha strikket mange par med det.

Men garnet er bra det og slitesterkt og du vet hva du får så da skal jeg ikke klage. Jeg strikker sokkene lik vanlige enkle sokker og bare legger opp litt flere masker resten er plankekjøring.Og Olav stiller villig opp som modell på bildet.

Denne uken har jeg strikket helt gjennomsnittlig mye og kommet et stykke lengre på alle prosjektene jeg holder på med. Genseren Breathing Space er nesten ferdig, mangler bare vrangborden på det ene ermet så den blir ferdig i kveld. Jeg har strikket den kortere enn oppskriften og den ser litt kort ut, men jeg tror den kommer til å passe bra når den er vasket og blokket.

Det er noen nye planer på gang, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal starte med enda. Men det kommer nok et nytt prosjekt på pinnene om ikke lang tid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar