Sider

søndag 22. august 2021

Breathing Space

Breathing Space strikket i Pickles Merino Tweed og Pickles Pure Wool

 

Breathing Space av Veera Valimaki har blitt ferdig. En sann drøm å strikke. Det er ikke første# gang jeg strikker i mønster fra Veera Valimaki og det er gode mønster. Mønstret kommer i mange størrelser, har en oversiktlig arbeidstegning med mål, fine bilder der du ser plagget godt og generell god beskrivelse over teknikker og fremgangsmåte.

Jeg har strikket genseren i Pickles Merino Tweed i fargen 5510 og Pickles Pure Wool i fargen 177 på pinne 2,5 mm og 3,0 med mer og er veldig fornøyd med dette garnet også. Jeg har ikke strikket så mye i Pickles sitt garn, dette er det andre plagget i sommer, men er gledelig overrasket over garnet.

Jeg viste at genseren, som er lengre på ene siden, kom til å bli for lang for meg hvis jeg strikket helt etter mønsteret. Det er jo fordelen med å hente inspirasjon fra andre, de kan fortelle deg hva de ville gjort annerledes. Så jeg strikket til jeg trodde den var lang nok, prøvde og strikket litt til. Jeg synes lengden ble bra, men jeg fikk ikke så mange striper eller det brede feltet med brunt nederst. Den ser faktisk ganske så liten ut, men den passer og det er vel det viktigste. Jeg kunne nok ha strikket den 2 cm lengre, men så har jeg gått tom for garn.

I uken som gikk har jeg jobbet på de prosjektene som er under arbeid, men ikke startet på noe nytt, det er ikke så mange prosjekter for tiden så det er vel på tide å starte noe nytt. Jeg har tatt fram noen bøker og mønster så det er noe på gang, både genser sjal og votter så noe blir det snart. Jeg har spunnet litt, men det går litt trått det er for varmt ennå.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar