Sider

søndag 11. april 2021

Discosokker og spinning

Disse sokkene er enkle sokker strikket i selvstripende garn fra Opal. Garnet har ligget i lagret siden 2017 så det har blitt modent. Kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Jeg vet ikke om de fremdeles fører dette garnet.

Sokkene har jeg trikket etter eget mønster, Sirupsokker og det er enkelt og greit. Jeg startet på disse i februar så det har tatt litt tid.

Garnet er helt greit å strikke med, men det er litt stift det er «bling» eller «Silbereffekt» som det står på nøstet, så det kan være derfor. Det ble mye mykere etter vask så det blir nok gode og slitesterke sokker. Sokkene er strikket på pinne 2,25 m.m. som vanlig.

Tre hesper garn har kommet av rokken det ble en blanding av Engelsk Leichester og Norsk Spælsau. Den fargede Engelske Leichesterulla er kjøpt på Spinnvilt, men den Norske Spælsauen er jeg ikke helt sikker på hvor jeg har fått tak i. Det var ikke bare lett å spinne denne ulla. Jeg tenkte først å blande den på blandebrett, men det gikk ikke, den var for flokete. Så jeg kardet den isteden det gikk litt fort og jeg slurvet litt så den var litt sammentovet noen steder, men det gikk til slutt. Jeg bør vel legge litt mer jobb i forberedelsene, men jeg er litt utålmodig. Det ble til sammen 628 meter og 273 gram. Da er det bare å planlegge et nytt spinneprosjekt.

Denne uken har det kommet et nytt sokkeprosjekt på pinnene det er det eneste nye. Ellers har jeg strikket litt på alle prosjektene mine. I uken som kommer skal jeg fokusere mest på den grønne genseren i Semillagarn, den er snart ferdig og med litt ekstra innsats blir den nok ferdig på et par-tre dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar