Sider

søndag 3. januar 2021

Socktopod

Socktopod av Cookie A strikket i garn fra Lille Rille

I det siste har jeg ikke strikket så mange par med sokker, noe som er litt uvanlig. Men nå har jeg fått et par ferdig. Socktopod av CookieA strikket i Lille Rillegarn i farge Pil sine blinkesko.

Cookie A er som kjent min favoritt sokkedesigner og jeg har strikket mange sokker i hennes mønster. Jeg er alltid godt fornøyd med mønster fra henne og dette mønstret er også supert. Jeg anbefaler Cookie A sine mønster på det varmeste. Det du må være obs på med disse sokkene er at det er høyre og venstre sokk og de strikkes speilvendte.

Jeg har ikke strikket sokker i Lille Rille sitt sokkegarn før, men er superfornøyd med resultatet og må få litt mer av dette garnet i lagret mitt snart. Denne hespen kjøpte jeg på Oslo Strikkefestival i 2019 sammen med noen flere hesper som jeg har tenkt å strikke en sommertopp i. Må vel snart starte med det. Sokkene er strikket på pinne 2,25 mm som jeg pleier.

En bukett Askgarn fra Hillesvåg Ullvarefabrik

Etter mye innetid i jula bestemte jeg meg for å gå til Tveita for å kjøpe litt Ask garn for jeg hadde litt lite til vottene jeg starta på 1. juledag. Været så ikke så aller verst ut så jeg la i vei. Det ble en lang og våt tur og til alt overmål hadde de ikke den hvitfargen jeg skulle ha så den måtte jeg bestille på nettet. Ask kommer i tre forskjellige hvitfarger, de hadde to, men ikke den jeg skulle ha. Men da kjøpte jeg noen andre farger så turen i snø og regn ikke skulle være helt bortkastet.

Men nå har solen kommet tilbake til Bøler og livet er godt å leve og i morgen er det tilbake på jobben etter en fredelig juleferie og selv om det er deilig med ferie er det godt å komme inn i rutinene igjen.

Godt nytt år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar