Sider

søndag 27. desember 2020

Oslolua nr 3.


 

Oslolua av PetitKnits har jeg strikket før og jeg holder på med en lue til. Det er ikke ofte jeg strikker et mønster flere gangen, men denne lue passer perfekt til meg og er enkel å strikke. Denne gangen har jeg strikket den i A KnitStorys Feelgood Slim i fargen 866 og Fortunas Silkmohair i fargen Myra. På pinne 3.5 mm. Jeg strikket luen kortere enn det som står i oppskriften og litt kortere enn sist for luer har en tendens til å bli for store og som alle vel går strikketøy ut etter bruk. Så denne er litt liten nå, men kommer til å passe perfekt etter litt bruk.

Vi har strikket denne sammen på jobben og det har vært moro å se at vi har fått en ny strikker i gjengen vår. Det blir nok flere fellesprosjekter i vinter.

Nå i jula har det vært en del tid til strikking og jeg har som vanlig strikket litt på flere prosjekter, startet på et par selbuvotter og funnet fram garn til et nytt sjal. Jeg har også funnet fram rokken og startet opp spinninga igjen. Det er godt å komme i gang med det men litt uvant for hendene.

Ettersom det er en fuktig og stille jul her i Oslo blir det nok tid til å strikke mye fram til nyttår og det kommer nok noe nytt på pinnene de neste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar