Sider

søndag 6. desember 2020

Raggsokker

 

 
 

Raggsokker i Regia sokkegarn

Disse sokkene er helt vanlige enkel sokker som er strikket på enklest mulig måte. Garnet er litt tjukkere enn jeg vanligvis bruker så dette blir gode varme raggsokker. Ettersom garnet er tjukkere og jeg har brukt pinne 3 mm har jeg lagt opp litt mindre masker enn vanlig og det går fortere å strikke dem. Jeg har strikket ribb bak på sokkene for å få sokkene litt mer elastiske, og litt mer spennende å strikke. Garnet jeg har brukt er Regia i Arne og Carlos sine farger i 6 ply garn i farge 3653. Dette er et garn som har ligget lenge i lagret og det er godt å få brukt det.

Nye sokker i Debbie Bliss.
 Ettersom jeg har blitt ferdig med disse sokkene som er med rundt omkring har jeg startet på et nytt par som skal være med rundt framover nå. Et par i Debbie Bliss sokkegarn. Dette garnet har jeg gledet meg til å bruke lenge.

Garnkjøp fra Garnbutikken Fortuna.

Det er litt mørkt og trist for tiden, ikke mye å finne på heller ettersom Oslo har strenge Koronarestriksjoner, men da går det jo an å finne fint garn på netter og Garnbutikken Fortuna svikter ikke og sender det jeg vil ha. Det ble PomPom Quarterly, svart garn til en Oslolue og sokkegarn i fargen "Jul i 40-Brakkan" som trøst i mørket. Etter som det er så lite å holde på med skulle man tro at jeg får strikket mye, det gjør jeg jo også, men i det siste har jeg rekt opp like mye. Så jeg kommer ikke videre føles som om jeg lever i en balje av sirup, kommer meg ikke videre. Men nå er det ikke lenge til sola snur og det blir lysere tider igjen.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar