Sider

søndag 1. november 2020

Reveenka


Endelig er høstens første vottepar ferdig. Reveenka er et mønster fra boka Eventyrvotter av Vottelauget disse vottene er designet av Møyfrid Engeset. Jeg har strikket flere av hennes design og er like fornøyd med mønstret hver gang.

Vottene er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinne 3 mm (2.5 på vrangbord). Som tidligere nevnt er Ask mitt favorittgarn når det kommer til votter og jeg har fremdeler et godt lager av det i hylla mi. Garnet til disse vottene er alle små rester, det skal ikke så mye til, 20-30 gram i mønsterfargene og 70 gram i bunnfargen.

Det ble litt dystre farger og jeg fikk litt lite av den grå bunnfargen så den ene votten fikk svart tupp, men det vises nesten ikke.

Ikke så mye mer å si om disse vottene. Men nå er jeg i gang og skal legge opp til et nytt par votter i løpet av uka. Det blir i PT3 garn, har litt av det å….

Jeg har klart å få ferdig genseren i Holst Noble og mangler bare litt stell på den. Har også strikket litt på de fleste prosjektene mine. Jeg har strikket ferdig begge ermene på Bronwyngenseren trodde jeg, men oppdaget feil i fellingen og måtte ta opp litt. Så det må jeg strikke opp igjen denne uken. Å hvis jeg rekker det skal jeg legge opp Sif blusen fra Guld, den har jeg gledet meg til å legge opp lenge.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar