Sider

søndag 25. oktober 2020

Shifty

 


Genseren Shifty av Andrea Mowry er en veldig morsom genser å strikke. Andrea Mowry sine mønster er veldig fine og enkle å følge, jeg har strikket flere design av henne og har bare god erfaringer med hennes mønster.

Denne genseren har jeg strikket i garn som jeg har spunnet selv og derfor ikke kunnet følge oppskriften helt slavisk. Jeg har også strikket lange ermer og ikke ¾ lange som i oppskriften.

Deg gikk ganske raskt å strikke denne genseren. Jeg strikket den med flerfarget garn både i hovedfargen og mønsterfargen så jeg skiftet ikke mellom farger som i oppskriften. Genserne er strikket på pinne 2,5 mm(vrangbord) og 3 med mer. Ettersom garnet er litt ujevnt er dette et greit mønster der ujevnhetene forsvinner i mønstret.

Genseren ble ganske tykk noe som kommer godt med nå utover høsten og vinteren men om garnet og da genseren er så sterk er en annen sak. Jeg fikk ikke brukt opp så mye garn som jeg håpet, men et lite innhugg i garnet som jeg har spunnet ble det. 

Jeg har også strikket et sjal i samme mønster også i selvspunnet garn. Anbefales hvis du ikke helt vet hva du skal strikke av garnet du spiner.

I uken som kommer det nok et par nye votter på pinnene, jeg har virkelig lyst til å strikke votter for tiden. Jeg har et godt lager av vottegarn og mye rester i Ask og PT2 så det er bare å kjøre på. Jeg har også planer om å strikke en ny Oslolue men om det blir oppstart denne uken er litt usikkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar