Sider

søndag 15. november 2020

Askews me Shawl

 

Askews me Shawl av Stephen West.
Askews me Shawl av Stephen West fra boka Westknitts Bestknits er ferdig. Sjalet er strikket i litt forskjellig garn fra lagret, Artyarns, Mohair fra Naturfiber, Rowan Purelife, Tilly Tomas og Ketle Yarn. Garnet er kjøpt litt her og der og noe av det er ganske gammelt. Hele sjalet er strikket i patentstrikk på pinne 4 mm. Det gikk ganske fort å strikke det og det ble ganske stort når det fikk seg en liten vask. Som vanlig er mønstret fint å følge og alt er godt forklart. Mønstret kan kjøpes enkeltvis på Ravelry.


Ettersom det har høljet ned i hele dag ble det ikke bilder ute av sjalet. Får prøve å ta noen bilder senere å legge ut på Instagram.
Den siste uken har det vært helt vanlig eller litt mer tid til strikking ettersom vi er tilbake i nedstenging igjen i Oslo, og dårlig vær, så det er ikke så mye å finne på. Jeg har strikket litt på alle prosjektene mine og startet opp men SIF blusen en dansk oppskrift som jeg strikker i Guldgarn. Jeg har også klippet opp og gjort klart til å sy noen nye strikkeposer. Håper å få startet på Oslolua en av de første dagene, vi skal strikke den sammen på jobben og på Garngleder (Youtubekanalen vår). Ettersom det er stengt ned her har jeg bestilt både garn og stoff på nettet som trøst. Håper jeg får de pakkene til uka, ikke det at jeg skal starte men noe av det akkurat nå men det er hyggelig å få pakker i posten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar