Sider

søndag 22. desember 2019

Enkle sokker

Enkle herresokker i Magi.
Et nytt par med enkle sokker er ferdig. Sokkene er strikket i Magi fra Rauma Ullvarefabrikk og er et garn jeg kjøpte da jeg var der for lenge siden. Sokkene er strikket i herrestørelse (42/43) og Inge har fått disse for det fortjener han. Sokkene er strikket på pinne 2,25 mm. Magi er et garn jeg ikke har strikket med før og heller ikke sett i butikker rundt om kring men det er et fint garn å strikke med og har samme tykkels som Arwetta Classic. Sokkene er strikket etter samme oppskrift som jeg altid strikker enkle sokker etter bare med litt flere masker.
Det har vært rolig her i det siste og det er fordi jeg har vært litt lat med bloggen og fordi jeg har vært i Trøndelag en tur. Men jeg har strikket en hel del og har mange ting ferdig men det tenger en vask og foto og det håper jeg blir nå i jula.
Jeg har blitt ferdig med en genser et par sokker og to luer. jeg har et sjal og et par votter på pinnene og det vil komme et par nye gensere, sokker, luer og votter på pinnene nå fram mot jul og i mellomjula, hvis alt går etter planen da. 
Jeg har også noen par med votter som trenger å repareres de blir altid slitt i tuppen så det håper jeg å få ferdig i jula.
Da får alle ha en god jul.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar