Sider

søndag 24. november 2019

Genser i tynn lammeull

Denne genseren har jeg strikket uten mønster og den ble en liten smule for stor, men helt grei. Jeg strikket den fra toppen og ned og la inn noe vrange og vridde rette under ermene for å få litt variasjon på strikkingen. Jeg kjøpte dette garnet, som bare heter Lambswool, på Fanø Strikkefestival fra familien Davidsen og brukte ca halvparten av garnet jeg kjøpte. Så jeg har nok til en genser til. Genseren er strikket på pinne 2,25. Garnet er veldig mykt og godt å ha på og minner meg litt om Holst Noble.
Nå er den tiden på året kommet da dagene ikke blir lyse så det er litt utfordrende å ta bilder selv ute. Etter som jeg glemte å vaske genseren i går og måtte gjøre det i dag tidlig var den litt våt når bildet ble tatt, så det var litt kaldt det oppe i skogen. Men sånn går det når jeg prioriterer sofaen.
I går var Thale og jeg på Strikkernes Julemarked på kulturhuset i Oslo. Det var det mye en kunne bruke penger på å jeg klarte å få med meg noen godsaker hjem. Fiber fra Ullveigs loddene gleder og garn fra A Knit Story og Værbitt. Planen med garnet er luer og fiberen skal selvfølgelig spinnes når jeg tar fram rokken igjen. Det var mye fint garn der men jeg må styre meg litt.
Denne uken har jeg strikket på genseren fra Strange Brew, sokker fra The Handmade Sock Society og votter fra boka Eventyrvotter og Norske Vottar og Vantar. 
I uka som kommer skal jeg fortsette på disse prosjektene i tillegg har jeg tenkt å lege opp til en lue eller to. Vi får se hvor langt jeg kommer.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar