Sider

søndag 17. november 2019

Cliff Walk Socks

Dette er Cliff Walk Socks fra The Handmade Sock Society av Helen Stewart. Det er nummer tre av seks i årets mønstersamling. Mønstret kan også kjøpes som enkeltmønster på Ravelry. Mønstret er som vanlig ekstremt godt forklart og enkelt å følge. Jeg har som vanlig strikket i minste størrelsen av tre og strikket på pinne 2.25 mm.
Garnet er Fortunas Glimmer Sokkegarn i fargen Juli 2018 og er sikkert en farge som ikke blir farget mer etter som dette var en "klubbfarge". Garnet er 75% Merino, 15% Nylon og 10% Bronze Stellina. Det er godt og mykt og godt å strikke av. Å fargen er nydelig, ikke en jeg har kommet til å valgt selv men den er så fin.
Denne uken har jeg prioritert å strikke på den grønne tynne ullgenseren og den er så godt som ferdig. Jeg har lagt opp et par sokker og et par votter denne helgen. Jeg har også strikket flere prøvelapper til denne 1890-tallgenseren og jeg tror jeg har kommet fram til Holst Supersoft etter å ha prøvd PT2 og Huldra. Det skal være tett strikket vrangbord så det må ganske tynt garn til, men jeg nekter å strikke med tynnere pinne enn 2 mm. Denne kommer til å ta litt tid men jeg håper å få bestilt garn å komme i gang i november. Jeg har også strikket litt på den andre genseren jeg holder på med jeg her tatt opp noen ganger for et ble ikke bra de første gangene jeg prøvde. Håper det blir bra denne gangen.
Denne uken skal jeg få noen flere prosjekter på pinnene, håper jeg. Flere votter og en lue eller to kanskje...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar