Sider

søndag 10. november 2019

Edderkoppvott

Jeg har veldig lyst til å strikke votter for tiden og har blitt ferdig med et par herrevotter. Mønstret er fra boka Norske vottar og vantar av Annemor Sundbø. Jeg har strikket mye fra denne boka og mønstrene er godt skrevet og lette å forstå.
Vottene er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinne 2.5. Ask er et veldig godt garn å strikke av og votter blir veldig fine i dette garnet. Jeg har fulgt mønstret til punkt og prikke og vottene er litt store men helt greie. Nå skal det være sagt at jeg ikke er helt sikker på om strikkefastheten stemmer med mønstret.
Veldig fornøyd med disse og en julegave er i boks.
Jeg har strikket litt på alle prosjektene mine denne uken og det vil jo si at det er ikke så mye progress på noe men jeg har bare tåfelling igjen på sokkene jeg strikker. Denne uken skal jeg legge inn støtet på den grønne tynne ullgenseren og få den ferdig i løpet av denne eller neste uke. Begynner å bli litt lei av den nå og gleder meg til å bruke den. Jeg har ikke klart å legge opp et nytt par sokker men det skal jeg først i neste uke.
Jeg har klart å strikke noen flere prøvelapper til genseren til Marie så nå blir det snart garnhandling til den.
Jeg har også lyst på noen flere små prosjekter for nå har jeg bare store og da får jeg jo ikke ferdig noe. Jeg må komme i gang med noen luer og votter som står på lista mi. Så har jeg jo ingen sjal i gang så det må jeg få gjort noe med.
Jeg har kommet til over 90% på Ravelryutfordringen så det skal gå lett i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar