Sider

søndag 7. juli 2019

Red Robbin Socks i håndfarget garn

Dette paret med sokker er fra The Handmade Socksosiety av Helen Stewart 2018 og er det siste paret i fjorårets samling. Så nå har jeg startet på 2019 samlingen.
Sokkene er strikket i et Arwetta Classicgarn jeg har farget selv. Vrangbord, hæler og tå er strikket i en annen farge som jeg farget samtidig for at den skulle passe.
Sokkene er strikket på pinne 2,25 som vanlig og mønstret er enkelt men dekorativt.
Mønsteret er som vanlig godt skrevet, alt er veldig nøye forklart.
Sokkene har god passform og hælen er strikket med hælkappe og kile som jeg liker best.
Nå er ferien i gang og jeg har blitt ferdig med flere prosjekter så nye kan startes opp.To nye par sokker er kommet på pinnene og en genser er under planlegging. Jeg har kommet et godt stykke på sommertoppen for andre gang.
 Jeg tar en spinnepaus og skal strikke opp noe av det garnet jeg har laget før jeg lager mer. 
Nå skal jeg pakke for Trøndelagstur og det er alltid strikkepakkingen som er vanskeligst(og tar mest plass).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar