Sider

søndag 23. juni 2019

Merino/silkegarn

Tidligere i vår var jeg på et garnmarked her i Oslo og kjøpte denne fine fiberen fra "Ullveigs lodne gleder". Denne fiberen er veldig god å spinne og den har så fine farger. Jeg fikk to store hesper på tilsammen 200 gram og 700 meter. Garnet ble mykt og deilig å dette skal bli til et sjal en gang. Jeg har ikke spunnet noe fra denne fargeren før men jeg har en flette til og jeg kommer nok til å kjøpe mer fra henne. 
Denne uken har jeg strikket på begge sokkeparene jeg holder på med og har bare tåfellingen igjen på Red Robin sokkene. Jeg har også strikket endel på islandsgenseren jeg holder på med. Sommertoppen måtte jeg rekke opp og starte på ny etter som den ble alt for stor. Jeg gikk derfor ned en størrelse på mønstret og en pinnestørrelse så får vi se hvordann det går denne gangen.
Snart er det ferie og da regner jeg med at det blir litt tid til å strikke sammen med venner i Trøndelag så jeg må planlegge hva som skal pakkes med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar