Sider

søndag 5. mai 2019

Vårens siste votter.

Vårens siste votter ble Gullfuglen av Møyfrid Engset fra boka Eventyrvotter.
Mønstret er godt skrevet og lett å følge som alle mønstrene jeg har strikket fra denne boka. Dette paret har jeg strikket i restegarn av Rauna PT2. På pinne 2,5 mm.Det er best å bruke votter med vrangbord synes jeg men det er for fristende å strikke disse blondemansjettene.
Da skal disse vottene få hvile fram til høsten selv om det er meldt snø i morgen og det er først på mai. Det er godt å ha et par nye votter når høsten kommer.
Denne uken har jeg strikket en del på Westsjalet, på Ingrid sin genser i Holstgarn men mest jobb har det blitt på Shetlandsgenseren min og bolen og ermene opp til ragglandsfellingen er ferdig. Nå skal jeg tegne mønsterborden og regne litt og vipe så er den ferdig. Det skal også komme et par nye sokker på pinnene denne uken og det er siste par i fjordårets The Handmade Sock Sosiety. Det har også blitt litt spinning og det blir stadig nye hesper som skal veies og telles.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar