Sider

søndag 12. mai 2019

Sokkegarn

Det har blitt endel spinning i det siste. 
Dette garnet er et tretråds sokkegarn. Det ble 236 meter og ca 120 gram delt på 2 hesper.
Etter som dette er et sokkegarn så skal det få bli sokker. De blir tykkere enn jeg vanlig vis strikker men det skal bli gøy å strikke av dette garnet. Men det får bli til høsten. 
Fiberen er håndfarget Tove Skolseg og kjøpt på Spinnvilt. Garnet inneholder Soutdown, Sjeviot, Mohair og Stellina. Blingen kommer ikke fram på bildet.
Lett og fin fiber å spinne.
Denne uken har jeg strikket på flere prosjekter Westsjalet, Holstgenser og Regiasokker men mest tid har jeg brukt på denne genseren i selvspunnet Shetlandsull. Nå er det andre gangen jeg strikker raglandsfellingen og borden øverst så jeg får se hvordan det går denne gangen. 
Jeg har startet på et nytt par sokker, jeg må bare ha noen litt mindre prosjekter å jobbe med innimellom de store. Det har også blitt litt spinning denne uken.
Det blir nok det samme jeg skal jobbe med neste uke og på lørdag reiser Tine og jeg til London og blir der noe dager så det blir vel litt mindre strikking noen dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar