Sider

søndag 27. januar 2019

Flere enkle sokker

Denne uken har jeg blitt ferdig med dette paret med sokker. Det er helt enkle sokker strikket i Debbie Bliss Rialto Luxury Sock. Garnet kjøpte jeg i garnbutikken Knit Knit på en tur til Berlin for 2 år siden. Dette garnet liker jeg kjempegodt, det er første gangen jeg prøver det. Det har lange fargeskift som går gradvis over til ny farge. Sokkene er strikket slik jeg alltid strikker enkle sokker, som i mønstret Sirupssokker. Strikket på pinne 2,25. Dette er sokker som jeg har i veska og strikker på når jeg har litt tid innimellom eller må vente på noe eller noen. Disse tok det ca 2 måneder å bli ferdig med og det er mye garn igjen nok til et par til med litt ekstra garn til tå eller hel. Jeg har selvsakt fått nye sokker på pinnene som ligger i veska og det er også enkle sokker denne gangen i Regia.
 Jeg har endel sokkegarn som har så mye farger at det er bortkasta og strikke mye mønster med, det blir bare rot.
Jeg har også denne uken strikket litt på alle prosjektene mine og blitt ferdig med et par sokket til men ikke startet på noen flere nye ting.
Jeg har blitt ferdig med første erme på Helleboregenseren og startet på den andre, nå ser jeg målet  og gleder meg til den blir ferdig. Jeg har strikket første blomsterrad på Blomsterjakka. Jeg har delt av til ermer på Stripes Ahoygenseren og strikket første leggen på Bonnie Birds strømpene. Jeg har også spunnet litt men det går litt seint for tiden.
Men denne helgen har jeg tatt fram symaskina og fått sydd en bukse den skal jeg sende i morgen så håper jeg den passer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar