Sider

søndag 4. november 2018

Høstens første vottepar

Da er høsten her for alvor og det er på tide å strikke votter. Det første paret i høst er Geitekillingen som kunne telle til ti fra boka Eventyrvotter av Vottelauget. Dette mønstret er laget av Ann Myhre.
Som vanlig er mønstret godt å strikke og alt er godt forklart. Mønstret kan kjøpes på Ravelry som enkeltmønster. Jeg vil anbefale alle å prøve Ann Myhres mønster alle jeg har prøvd er supre. Vottene er strikket i Rauma PT2 som er et av mine foretrukne garn for mønsterstrikk. Disse vottene gikk det veldig fort å strikke og jeg brukte bare tre eller fire kvelder på å få dem ferdige. I etterpåklokskapens lys skulle jeg ha valgt et garn som er gradient eller flerfarget til mønsteret men, men....
Da har garnet til Fortunakofta kommet og jeg skal komme i gang med den igjen i kveld. Denne uken har det blitt strikket på disse vottene, jeg startet på et par enkle sokker for å ha med på seminar denne uken og der har jeg kommet til hælene på begge i tillegg har jeg startet på novembersokken i 12i18 og strikket på et sokkepar til, mye sokker for tiden. Den uken som kommer skal jeg konsentrere meg om koftestrikk så får vi se hvordann det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar