Sider

søndag 11. november 2018

Julisokker i November

I sommer ble det liksom ikke til at jeg startet på julisokkene men nå har jeg klart å strikke dem ferdige.
Dette er en tåoppsokk som ikke er min favoritt måte å strikke sokker på. Men sokkene ble bra de.
Sokkene heter Pikekyss sokkene. og mønstret er laget av Marion Rindsem. Mønstret er godt å strikke og godt forklart. De er strikket med innsatt hel som også er godt beskrevet.
Garnet er Stray Cat Self Striping Sock yarn i fargen Hello blossom. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Dette er et av mine favorittgarn men det produseres ikke lengre. Sokkene er strikket på pinne 2.00 mm. 
Da er jeg ajour i forhold til 12i18 og nå er det bare to på igjen. Jeg holder på med Primrose sokken nå men jeg har ikke strikket så mye på de denne uken. Jeg har prioritert Fortunakofta og den er nesten ferdig. Mangler blokking, litt montering og knapper. Så i løpet av uka må jeg komme meg ut å få kjøpt knapper å få den ferdig. Ellers har jeg tenkt å strikke litt sokker, litt på jakken og genseren jeg holder på med å få noe nytt på pinnene denne uken.
Det har også vært litt tørke på rokken i det siste så jeg må komme i gang med noe nytt der å. Men etter som det er novembermørkt og bare regnvær er det fint å sitte inne å jobbe med mange farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar