Sider

søndag 25. februar 2018

Gygrids strikkasokker nummer 2 i 12i18

Gygrids strikkasokker er nummer 2 i Fortunas sokkesamstrikk for 2018. Mønstret er skrevet av Lise Engdal og er greit skrevet, Det er mye perlestrikk på denne sokken noe som gjør den litt lite tøyelig og litt sein å strikke. Men jeg ble ferdig før 1. mars så da så. Det er en gruppe for denne samstrikken på Ravelry.
Jeg har strikket sokkene i Arwetta Classic kjøpt på Garnbutikken Fortuna for en tid tilbake, vrangbord, hæl og tå er strikket i en rest Noro sokkegarn.  Ble litt lite så det ble striper på tåa. Strikket på pinne 2,25 mm. Startet med magic loop men måtte krype til korset og gå over til strømpepinner.
Denne uka har jeg også fått strikket litt på jumperen til Marie så den er klar for å felle for ermer. Det er korte ermer på denne så det skal gå ganske fort å bli ferdig med denne. Har også blitt ferdig med mønstret på Bevertunjakken så det er klart for å dele av til ermer på den også. Her blir det mye rett og litt kjedelig til jeg kommer i mål. Har startet på en sommergenser i Line fra Sandnes og kjenner med en gang hvorfor jeg trives best med å strikke med ull. Har i tillegg to par sokker og en klut på pinnene. I tillegg til dette kommer vel marssokken i løpet av uka så det er bare å strikke på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar