Sider

søndag 4. februar 2018

Mock Cable Hat

 Dette er Mock Cable Hat av Kay Hopkins. Jeg strikket den i den minste størrelsen, men med litt tykkere garn enn de som var anbefalt. Mønstret er enkelt å greit å følge og den er super rask å strikke. Garnet er Terra Acorn i farge 391 fra The Fibre Co. Det inneholder 40% baby alpakka, 40% ull og 20% silke så den er super myk. Strikket på pinne 4,5 mm. Garnet kjøpte jeg i Berlin for en tid tilbake.
Ble ganske fornøyd med denne og den passer til hodet mitt så da er det bare å ta den i bruk.
Endelig en lue som passer. Det er jo inspirerende så da skal jeg strikke flere. Rask å strikke var den også.  
Denne uken har jeg strikket på Exploration Station og har bare igjen å felle av. Det har jeg tenkt å få til i kveld. Det er mange masker som skal felles av i icord så det kan ta litt tid. Jeg har også strikket på jumperen til Marie, Bøvertunjakken, et par hansker og et par sokker sokker. Sist uke kom det 2. mønstret i 12i18 så det sokkeparet er jeg også igang med. I morgen kommer første mønster i The Handmade Sock Society så da må det på pinnene også.
Men nå er det blitt februar og dagene begynner å bli lysere og alt går så mye lettere så da flyr alt av pinnene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar