Sider

søndag 17. desember 2017

Eventyrlau


 Etter som vi har vottesamstrikk i podcasten vår har jeg bestemt meg for å ha et par votter på pinnene i hele perioden samstrikken vår pågår. Dette er par nummer 2 og heter Eventyrlau. Oppskriften er hentet fra boka Eventyrvotter av Vottelauget og disse vottene er laget av Møyfrid Engeset. Mønstret er greit og klart som alle mønstrene jeg har strikket fra denne boka. Det som også er en fordel med mange mønster i denne boka er at det er flere alternativer for samme vott.
Bunnfargen er Lettegarn og mønsterfargen er Hillesvåg Vilje farget av Værbitt. Disse garntypene er litt tynnere enn anbefalt garn så vottene ble litt små til meg.
Det har også blitt et par barnesokker, mønstret er Jelly Bean Baby socks av Susan B. Andersen. Gratismønster på Ravelry. Sokkene er strikket i selvspunnet garn og er mye tykkere enn hva jeg vanlig vis bruker til sokker. Garnet er heller ikke særlig slitesterkt men små barn sliter vel ikke ut sokker så fort. Enkle og greie små sokker som blir ferdig på en kveld eller to.
Denne uken har jeg strikket endel på Lemonpiegenseren, Exploratione Statione og de enkle sokkene mine. Jeg har tatt opp Stjernesokkene jeg startet på for de ble så store og skal prøve med tynnere garn og kanskje tynnere pinner så får vi se.
 Det har også blitt litt spinning, både hjemme og på Sagene Spinnering som samles en onsdag i måneden. Jeg har kommet et stykke på Shetlandsulla jeg holder på med men måtte ha en pause og har spunnet to små hesper med litt mer fargerikt garn.
 Nå når eventyrlaugvottene er ferdige skal jeg finne et nytt par å strikke og jeg tror det blir fra den store Selbustrikkboka og i et garn jeg kjøpte på Shetland som heter Wirsit og er fra Fair Isle.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar