Sider

søndag 3. september 2017

Sokkene Jernbane i hagen.

I august har Garnbutikken Fortuna arrangert samstrikk med sokken Jernbane i hagen av Marit H. Bergsrønning i Wolmeis Twin. Jeg ble ferdig i tide og her er resultatet. Wolmeise er et godt garn å strikke av og det selvstripene garnet gir et fint mønster. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Mønstret er laget for denne typen garn så det er enkelt og garnet får komme til sin rett. Mønstret ligger på Marit sin blogg, det er enkelt å følge og godt skrevet.
Sokkene ble for store til meg og da blir det sokker på Olav når han stiller som modell. 
 Det ble litt tid til spinning i sommer. Denne fletta farget jeg i fjor sommer og den fikk navnet Peon. Det er moro å se hvordann fiberfletta forandrer seg når den blir spunnet og enda en gang når tråden blir tvunnet.
Jeg ble ferdig med spinninga på hytta men tvinninga ble jeg ikke ferdig med før en stund etter ferien. Dette hespet ble 365 meter, 100 gram WPI Worsted. Nå har jeg flere hesper som er ganske like så det kan kanskje bli noe litt større. 
Denne uken var det strikkekafé på Saturnia garn på Nordstrand. Det var første gang i denne garnbutikken for meg. Butikken har et kjempe bra utvalg av garn både de tradisjonelle norske og mye spennende garn som man ikke får over alt. Det ble med noe garn hjem men ikke mye. Det var mange på strikkekafé så det var ikke så lett å komme til i hyllene. Så jeg må tilbake for å få overblikk over utvalget. Saturnia Garn har nettbutikk som det er verd å titte innom hvis du ikke bor i Oslo å kan dra dit.
 Jeg kjøpte to nøster merino som skal bli lue til Ingrid og litt bomullsgarn som skal bli til kluter til Oda som har flyttet i ny leilighet.
Ellers har jeg startet på Loppa i Holstgarn denne uka og jobber med alle de andre prosjektene mine jevnt og trutt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar