Sider

søndag 27. august 2017

Sokker i Zauberball

Det blir noen par sokker i løpet av et år. Jeg liker sokkestrikking veldig godt og har masse sokkegarn i lagret mitt og jeg kjøper stadig mer. 
Disse sokkene er fra et mønster jeg har laget selv og de har ikke fått navn enda. Enkle og greie å strikke med tre falske fletter midt foran. Sokkene er strikket i det tyske garnet Zauerball fra Schoppel i fargen 1536 og jeg elsker dette garnet. Det kommer i mange flotte farger. Jeg kjøpte det for lenge siden (2014) i Boston USA. Det har fine fargeoverganger og passe fargeskift etter min smak. For ikke lage tull i overgangene strikket jeg hælen i et annet garn. Dette er også en Fish Lips Kiss Heel av Sox Therapist.
Veldig fornøyd med resultatet.
Som jeg har skrevet om tidligere har Marit, Johanna, Oda og jeg farget garn i sommer. Her er et sokkeflak som jeg farget. Flaket er farget med syrefarger. Det ble litt mye farge på det men det blir vel helt greit når det blir strikket opp.
Jeg har strikket sokkeflaket i dobbel Arwetta Clasic på strikkemaskin så sokkene skal bli like når de blir strikket opp.
Bildene er tatt på Nyplassen i Meldal med de fine røde steinene som bakgrunn.
I uken som var hadde jeg store planer om å legge opp to prosjekter men det ble bare et så jeg håper å komme i gang med Loppa denne uka.
Jeg klarte å legge opp et sjal å komme litt i gang med det, strikke ferdig et par sokker og strikke litt på et annet par sokker. Denne uka har jeg tenkt å komme meg litt lengre på teppet Norsk Sommer og å strikke litt på de forskjellige prosjektene mine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar