Sider

søndag 17. september 2017

Masgot




Nytt sjal, har jeg nok sjal? Nei det blir aldri nok av det. Dette er sjalet Masgot av Justyna Lorkowska. Strikket i We Love Knitting, som jeg kjøpte på Oslo strikkefestival i fjor, Silk-Tweed fra Garnstudio (et garn som er gått ut for lenge siden) og dobbelt kamgarn fra BC garn. Sjalet er strikket på pinne 4mm og ble ganske stort.
Det er ikke alltid så lett å dandere slike sjal, jeg bruker stort sett å snurre dem rundt halsen så jeg holder meg god og varm. Her kommer alle fargene fint frem. Sjalet er strikket i striper og med forkorta rader av grått med grå kant nederst. Mønstret er godt skrevet som alle Justyna Lorkowska sine mønster er. Hun er på Ravelry under navnet Lete og på Instagram under navnet Letesknitt. Absolutt verd å ta en tur innom henne. Det er veldig enkelt å strikke men det blir mange masker og lange omganger. Det meste av dette sjalet strikket jeg frem og tilbake fra Trøndelag på toget, god togstrikk er det.
I kveld starter Johanna, Marit, Ellen og jeg sokkesamstrikk med sokkeflakene  vi farget i sommer. Forskjellige mønster og forskjellige farger det blir moro. Jeg skal strikke sokken Nobby av Gudrun Neumann-Mack. Det blir det første garnet av det vi farget i sommer som kommer på pinnene.
Det går også framover med Norsk sommer og jeg har kommet 50% og må få opp farten hvis jeg skal bli ferdig før 1. oktober. Her er det lange omganger nå men det går framover.
Sjalet jeg strikker på nå måtte jeg ta opp da jeg oppdaget en feil men er i gang igjen og det blir fint. Jeg har strikket ferdig en lue, kommet litt lengre på Loppa og forhåpentlig vis får jeg startet på en lue til denne uka. Nå som høsten er her og kveldene blir mørkere og kaldere blir det tid til enda litt mer strikking. God strikkeuke til dere alle der ute.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar