Sider

søndag 11. juni 2017

Sjalet Therapy

 Jeg spinner endel garn. Det meste av dette garnet er flerfarget og passer best i sjal. Det blir litt ujevnt og ikke supersterkt. Jeg liker sjalene mine litt store og det er ikke alltid så lett å finne garn som passer sammen med det jeg spinner selv. Men denne gangen fant jeg en rødfarge som jeg synes passer godt, i lagret mitt. 
Her har jeg strikket sjalet Therapy av Laura Aylor kjøpt på Ravelry. Flott mønster å strikke, det gikk veldig fort å få ferdig. Jeg har brukt et selvspunnet garn Hot and Sweet 85% polwarth og 15% silke, fiber fra Three Waters Farm og Semilla fra BC Garn (i fargene 101 og 104) kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Det flerfargede garnet er det jeg har spunnet selv. Jeg blokket det ganske mye for å få frem mønstret godt.
Det ble ganske stort og litt utenfor de fargene jeg vanlig vis bruker men jeg er veldig fornøyd med det. Mønstret er enkelt å følge og alt er godt forklart. Semilla er godt å strikke med og selvspunnet garn er det alltid moro å strikke med. Resultater er et stort og mykt sjal.
I podcasten Garngleder har Marit og jeg en samstrikk, det er babyteppet Hurramegrundt av Tori Seierstad og det begynner å ta form. jeg strikker det i restegarn med litt forskjellig tykkelse og håper det blir bra.Gå inn på Ravelrysiden vår Garngleder- Heidi og Marits strikkepodcast og bli med. Moro sommerstrikk og det blir premier.
Naboen fikk en liten jente i sist sommer og jeg bestemte meg for å strikke noe til henne. Det har jeg utsatt og utsatt men nå er jeg i gang med en tunika/kjole fra Klompelompeboka og det går superfort. Jeg har tenkt å strikke en til Signe etterpå for hun elsker kjoler.
Resteteppet strikker jeg på jevnt og trutt og det vokser stadig. Veldig trivelig strikking og godt å bli kvitt noen rester.
I dag har jeg farget litt garn igjen det er så moro. Prøver noen nye teknikker, noe blir bra noe ikke. Denne uken vil jeg få ferdig den lille barnekjolen og starte på en ny. Jeg har også planer om å strikke leggene sokkene jeg holder på med slik at jeg kan strikke heler på dem, skal prøve en ny oppskrift på heler. Og komme meg mye lengre på Hurramegrundt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar