Sider

tirsdag 6. juni 2017

En hespe Teeswater i fargen Wild Berries og Merino i fargen sølepytt


Det har blitt mye spinning i det siste. Her er en hespe med ull fra Teeswatersau kjøpt fra The Double Ewe fiber klubb. Denne sauerasen kom opprinnelig fra Teesdale nord i England og ble alet fram for ca 200 år siden. Ullen har veldig lange fibre og er skinnende og blank. Plagg strikket med dette garnet vil få fin fall. Garnet ble ikke mykt men det er utrolig glatt og har en blank overflate. Hespen virker litt tung og det skal bli interessant å strikke av det. Men det får nok hvile en stund før jeg skal bruke det. Jeg fikk 418 meter og 190 gram i tortåds garn. WPI 14 DK.
Fiberklubben The Double Ewe har mye forskjellig fibre fra gamle saueraser og der er absolutt verd å ta en titt på Etsybutikken deres.
 Dette er en hespe merinoull som jeg har farget selv i fargen Sølepytt om våren. Det ble et tretrådsgarn på 229 meter på 100 gram, WPI 12 DK.
Merinofiberen er kjøpt på Spinnvilt og farget med syrefager også kjøpt på Spinnvilt. Garnet er veldig mykt og deilig men fargene ble litt blasse. Jeg malte fiberen og det ble ikke overskuddfarge da jeg vasket garnet så jeg kan nok legge på litt mer farge. Dette garnet har jeg som vanlig ikke noe plan med så det får ligge litt til jeg finner ut hva jeg skal lage av det.
Denne uken helgen har jeg strikket mye, tog til og fra Trøndelag så neste uke har jeg ferdige strikkeprosjekter å vise frem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar