Sider

søndag 12. mars 2017

Sirupssokken


Denne sokken har jeg strikket flere ganger nå. Det er et mønster jeg har laget selv. Nå skal jeg bare få den teststrikket så skal jeg legge ut mønstret. Sokkene er strikker i Opal som jeg kjøpte for lenge siden. Jeg ville bruke opp garnet så jeg strikket lang legg. Sokkene er strikket på pinne 2,25. Etter som jeg strikker litt løst går jeg alltid ned en kvart eller halv pinne. Dette er helt enkle sokker uten mønster så det er fint å bruke et garn som gir farger, striper eller annen effekt.
Mysteriestrikken til Stephen West er godt i gang og her er del en og to ferdig og del tre så vidt startet på. Del tre er patentstrikk noe jeg ikke har strikket før. Det beste med å bli med på mysteriesamstrikk er jo nettopp å få prøve nye teknikker, bruke flere og andre farger enn du vanligvis bruker og å sette sammen garn du vanligvis ikke bruker sammen. Det er mange teknikker jeg har lyst til å prøve men det blir ofte utsatt og glemt.
Denne uka har jeg bare strikket på dette sjalet og på den grå jakken til Marie, på jakken er jeg snart ved ermedelingen så det går framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar